среда, 29 января 2014 г.

«Վրացերենի ոչ ֆորմալ ուսուցում, որպես երկրորդ օտար լեզու Վրաստանի ոչ վրացախոս շրջաններում»: Մակա Անթաձե

Հոդված«Վրացերենի  ոչ ֆորմալ ուսուցում, որպես երկրորդ օտար լեզու Վրաստանի ոչ վրացախոս շրջաններում»

1.   Վրացերենի ոչ ֆորմալ ուսուցում, որպես երկրորդ օտար լեզու
Ներկայացնում է Մակա Անթաձեն
2.     Ոչ ֆորմալ կրթությունը նպաստում է սովորողների մոտիվացիայի բարձրացմանը


3.      Իսկ ի՞նչ է ոչ ֆորմալ կրթությունը
- Հանրագիտարանային բառարանում գրված է` ոչ ֆորմալ կրթությունը շարունակվում է ամբողջ կյանքում, որի ժամանակ էլ առկա ռեսուրսների և ամենօրյա փորձի ընթացքում /ընտանիք, հանդիպումներ, հարևաններ, շուկա, , գրադարան, մեդիա, աշխատավայր, խաղեր և այլնզարգանում են վերաբերմունքը, արժեքները, հմտություններն ու գիտելիքները:
4.     Ոչ ֆորմալ կրթությունը ենթադրում է թէ անհատական և թէ սոցիալական կրթության ցանկացած ծրագիր, որը պաշտոնական կրթական ծրագրի մաս չի կազմում և նպատակ ունի հմտությունների, գիտելիքների բարելավմանը: Ոչ ֆորմալ կրթություն նշանակում է` սեմինար-վերապատրաստումներերիտասարդական փոխանակման ծրագրեր, կամավորական աշխատանքներ, ճամբարներ և փորձի ձեռքբերման այլ ճանապարհներ:
5.     Որտե՞ղ կարող ենք ստանալ ոչ ֆորմալ կրթություն
Ոչ ֆորմալ կրթություն կարող ենք ստանալ`       
Արտերկրում, վերապատրաստման ժամանակ, ինտելեքտուալ խաղերով, ճամբարներում, փոխանակման ծրագրերով, ֆորումներում, համաժողովներում
6.     Ինչի՞համար է պետք ոչ ֆորմալ կրթությունը
Պատասխանը շատ պարզ է, ոչ ֆորմալ կրթությունը պետք է, որպեսզի մարդիկ ակտիվորեն ներգրավվեն քաղաքացիական կյանքում:
7.       Արդիականությունը
-         Վրաստանը բազմազգ պետություն  է , և ակտուալ է դառնում,  ազգային փոքրամասնությունների կողմից վրացերենի ուսուցումը` որպես  երկրորդ լեզվի, կամ պետական լեզվի,  պատշաճ ուսուցման հարցը:
8.   Պետական լեզվի` վրացերենի  ուսուցումը երաշխիք է քաղաքացիական ինտեգրմանը, այդ է պատճառը որ պետք է աջակցել ոչ ֆորմալ կրթությունը այն շրջաններում, որտեղ ուսուցման  լեզում ոչ պետական լեզուն է և դպրոցներում ուսուցումը անցկացվում է միայն մայրենի լեզվով, և շփման լեզում ռուսերենն է:
9.   Խնդիրը`

Ջավախքի մի շարք գյուղերում հեռուստացույցով անգամ չի հեռարձակվում վրացալեզու ալիքներ: Այնտեղ հիմնականում հայ բնակչություն է, ովքեր չեն շփվում, հանդիպում և հարաբերվում վրացալեզու բնակչության հետ:
10.   Տեղի դպրոցներում վրաց լեզվի ուսուցման գործընթացը տեղի է ունենում քայլ առ քայլ գրված ծրագրով: Չի լինում ոչ ֆորմալ հանդիպումներ, երեկոներ, ճամբարներ որտեղ կարելի է ուսումնասիրել, ծանոթանալ վրաց-հայկական մշակույթին, ավանդույթներին:
11.    Խնդիրների սահմանումը
Երեխաները դպրոցում սովորում են վրացերեն, բայց այս գործընթացը բավական չէ պետական լեզուն լիարժեք ուսուցանելու համար, և հետաքրքիր չէ երեխաների համար , երբ  դպրոցական առարկայի ծրագրի շուրջ է կազմակերպվում միայն վրաց լեզվի ուսուցումը:
12.  Ճիշտ այդ պատճառով,  Ջավախքի շրջանում ժամանակն է իրականացնելՍովորում ենք վրացերեն, որպես երկրորդ լեզունախագիծըԻնչը նպաստում է ժամանակակից  մոտեցումներով դասըթացների անցկացմանը, ինչպես նաև ոչ ֆորմալ կրթության ներդրմանը:   Նշանակում է`  այն դպրոցներում որտեղ ուսուցիչը աշխատում է նշված ծրագրով, ստեղծվի նաև վրաց լեզվի ակումբներ:
13.  Վրաց լեզվի ակումբներ
Վրաց լեզվի ակումբների նպատակն է`  ոչ ֆորմալ միջավայրում պետական լեզվի ուսուցանում , աշակերտների մասնակցությամբ տարբեր միջոցառումների իրականացում, որպեսզի լինի պետական լեզվի առաջխաղացում և հեշտանա էթնիկ տարածքների ինտեգրումը:
14. Վրաց լեզվի ակումբները աշխատում են տարբեր ուղղություններով`
15.  Պոեզիայի երեկոներ
16.  Մրցույթներ
17.  Ճանաչողական վիկտորինաներ
18.  Փոխանակման ծրագրեր
19.  Պրեզենտացիաներ և համաժողովներ
20.   Նախագծեր,  դասեր
21.   Մասնակցություն երիտասարդական ֆորումներին
22.   Ճամփորդություններ
23.   Հեռուստատեսություն, ռադիո
24.   Ամառային դպրոցներ
25.  Խնդիրների լուծման ուղղությունները`
 Հատկանշանական են նաև պետական  “ Սովորեցնենք վրացերեն, որպես երկրորդ օտար լեզու”  ծրագիրի շրջանակներում առկա ամառային դպրոցները:
26. Ամառային ճամբարները հնարավորություն են տալիս գիտելիքների մաքսիմալ ձեռքբերմանը:  Ճամբարներում հայ, վրացի և ադրբեջանցի երեխաները իրար հետ շփվում են միայն վրաց լեզվով,  ինչը մեծ հնարավորություն է տալիս լեզվի ուսուցման համար:
27.Աշակերտները ծանոթանում են վրաց մշակույթին, կազմակերպում են միջոցառումներ
28.Շփման լեզուն վրացերենն է
29.Ճամբարում ստացած գիտելիքների ձեռքբերումը շարունակվում է դպրոցներում
30. Խնդիրների լուծումը
31.Միջոցառումների թվարկում
32.Վրաց լեզվի ակումբների գործունեությունը հաստատում է, որքան կարևոր է ոչ ֆորմալ կրթությունը դպրոցական կյանքում:
33.Կարևոր աջակցություն է “ Սովորացնում ենք վրացերեն, որպեզ երկրորդ լեզուպետական ծրագիրըորակյալ ուսուցիչների գործունեությունըոչ վրացական դպրոցներում:




Комментариев нет:

Отправить комментарий